Veelgestelde vragen

Leveringen

Retour sturen

  • 1. Kan ik artikelen retour sturen?
    14 dagen retourrecht
    Ja, als het artikel niet aan je verwachting voldoet kun je deze binnen 14 dagen weer aan ons retour sturen. Dit geldt ook voor actieartikelen.

    Let er wel op dat het product in goede staat verkeerd, er mogen geen gebruikssporen aanwezig zijn. Ga daarom voorzichtig om met het artikel en pas de schoenen alleen binnenshuis. Verstuur het artikel in de originele doos en plak op het ingepakte pakket het retouretiket. 

    Zodra de retourzending bij ons is ontvangen wordt het aankoopbedrag direct naar het door jou opgegeven rekeningnummer overgemaakt. Dit kan 7 werkdagen duren.

    Verder kun je het artikel natuurlijk ook afgeven in ons filiaal in Veghel.

    Artikel ruilen
    Als je een artikel wilt ruilen dan kun je dit het snelst doen door het te vervangen artikel te retourneren en vervolgens gelijk een nieuwe bestelling te plaatsen.
    Wanneer je een nieuwe bestelling plaatst om het huidige artikel te vervangen houdt dit wel in dat je deze moet betalen. Wij kunnen helaas vanwege technische redenen de bestellingen niet met elkaar verrekenen. Je betaalt dus in eerste instantie twee rekeningen. Na ontvangst van je retourzending krijgt je binnen 7 werkdagen na de terugzending het retourbedrag gestort.
  • 2. Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen vanv artikelen?
    Er zijn geen kosten verbonden voor het retour sturen van artikelen binnen NL.

    Als de bestelling niet aan je verwachting voldoet dan kun je deze (binnen 14 dagen) retour sturen via het postkantoor of bij één van de servicepunten van PostNL. Bij de bestelling heb je een retourlabel gekregen met antwoordnummer. Dit antwoordnummer plak je op de het pakket. Wij raden je aan het inleverbewijs van PostNL te bewaren. Mocht er iets mis gaan met de retourzending, dan kun je doormiddel van dit bewijs aantonen dat het pakket door PostNL is aangenomen.

    Verder kun je, als je in de gelegenheid bent, natuurlijk ook zelf het product afgeven in ons filiaal in Veghel

Over ons

  • 1. Is Shoesite een onderdeel van een grote organisatie?

    Ja www.shoesite.nl is een onderdeel van van Es vof.

    van Es vof
    Molenwieken 66
    5461 KH Veghel
    0413-319260


    van Es vof is een familiebedrijf dat van vader op zoon is geexploiteerd sinds 1837. Het is dan ook een van de oudste schoenen detailhandels bedrijven in Nederland. Aan van Es vof is het predikaat " Hofleverancier" verleend door Hare Majesteit Koningin Beatrix. van Es vof heeft 1 fysieke winkel in Veghel waar speciale modische collecties schoenen en lederwaren worden verkocht.

Schoen maten vergelijken

  • 1. Hoe kan ik de juiste maat kiezen uit de verschillende maat systemen?

    Een maatvergelijkingstabel vind je hier.

    In Europa zijn 3 maatsystemen in gebruik.

           1. Europese of Franse maten zoals 37 en 38 etc.
           2. UK of Engelse maten zoals 4 en 5 etc.
           3. US of Amerikaanse maten zoals 6 en 7 etc.

    Dit is erg verwarrend voor jou als consument. Maar helaas nog niet te voorkomen gezien de internationale onwil van alle betrokken landen om tot een standaard over te gaan.

Garantie

  • 1. Mag ik op goede garantieregeling verwachten op de gekochte artikelen verwachten?
    Ja u mag van ons verwachten dat wij een goede garantie op de verkochte artikelen leveren.

    Wij geven op de artikelen die we verkopen via www.shoesite.nl dezelfde garantie als dat we geven op de verkopen in onze fysieke winkel (van Es shoes bags & fun)

    Ben je van mening dat je aanspraak moet maken op de garantie neem dan contact met ons op via het contact formulier of stuur een e-mail bericht naar info@shoesite.nl waarna wij jouw vraag kunnen beoordelen.

    Vermeld altijd: Naam > Adres > Telefoonnummer en het Ordernummer of Artikelnummer en Maat van het gekochte artikel. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

    Van toepassing zijn de leveringsvoorwaarden zoals die zijn vast gelegd in deze webshop.

Cookie beleid

  • 1. Wat is het cookie beleid van www.shoesite.nl?
    Wij maken in onze site gebruik van Cookies om de werking van onze site technisch te verbeteren. Dit kan door het click gedrag van bezoekers te analyseren en naar aanleiding van de bevindingen de site te optimaliseren zodat je nog gemakkelijker door onze site kunt navigeren.

Overige vragen

Contact gegevens

Bestellen

  • 1. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    Als een bestelling geplaatst is voor 16.30 uur dan wordt deze dezelfde dag verzonden en binnen 1 werkdag bij het opgegeven adres binnen Nederland aangeboden. Bestellingen na 16.30 uur worden de volgende werkdag verzonden en binnen 1 werkdag daarna op een adres in Nederland aangeboden. Ten aanzien van alle leveringen zijn wij en U afhankelijk van PostNL en de door hen gehanteerde voorwaarden. Wij hebben PostNL ervaren als de meest betrouwbare pakketdienst.

  • 2. Kan ik artikelen bestellen die tijdelijk niet op voorraad zijn?
    Je kunt ons via het contact formulier een vraag stellen of een artikel waar tijdelijk geen voorraad van is toch nog geleverd kan worden.

    Omschrijf dan duidelijk in dit e-mail bericht om welk artikel in welke kleur en maat dat het gaat. Gebruik hiervoor de informatie zoals deze is vermeld op de detail pagina van het artikel in onze webshop. Vermeld ook duidelijk jouw eigen gegevens inclusief het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent zodat wij contact op kunnen nemen indien er nog vragen vanuit onze kant zijn. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk laten weten of het artikel nog leverbaar is en welke levertijd er dan verwacht wordt.

Betalen

  • 1. Hoe wordt de betaling geregeld?
    Een gekocht artikel betalen op Shoesite.nl wordt afgerekent via de service provider "Ingenico payment services".

    Ingenico is een volledig gecertficeerde betaal organisatie die vele Europese webshops onder haar beheer heeft. Ingenico garandeerd een veilige betaalmethode en heeft contracten met alle grote Europese bank instellingen. Meer informatie over Ingenico kun je vinden op www.payment-services.ingenico.com/nl/nl.
  • 2. Wanneer moet ik betalen?
    Je betaald de bestelling tijdens het betaal proces op Shoesite.nl via Ogone bij jouw eigen bank voordat je de bestelling kunt afronden.
  • 3. Als ik artikelen retour stuur wanneer krijg ik dan mijn geld terug?
    Zodra de bestelling bij ons retour is ontvangen storten wij het bedrag weer terug. Dit kan tot 7 werkdagen duren.
  • 4. Is het betaalproces veilig?
    Bij Shoesite.nl betaal je via de gecertificeerde service provider Ogone. Als je in het betaal proces zit verlaat je tijdelijk onze site en wordt je naar jouw eigen bank site doorgezet. Op jouw eigen bank site kun je veilig betalen naar de standaard die jouw bank aanleverd.
Divide